Jdi na obsah Jdi na menu
 


Lineage 2 po letech, menší zklamání

Před dvěma dny jsem se rozhodnul znovu ochutnat krásu online RPG a rozhodl se zahrát si po letech Lineage 2. Naposledy když jsem o této hře psal jsem z ní byl celkem nadšený. Pak jsem dlouho nic nehrál, nacož přišel World of Warcraft. Teď jsem se tedy rozhodl dát Lineage 2 opět šanci, ale jaksi mě to nechytlo.


Hra je dostupná víceméně jako freeware, stáhnul jsem tedy přibližně 2.3 GB z českého mirroru (mimochodem asi za 65 minut, díky UPC za zrychlení :), pár patchů a už se mohlo hrát. Z dávných dob jsem si ještě pamatoval český server DKtech, který nyní běží pod herním webem Gamepark. Stačí se zaregistrovat a můžete jít rovnou na věc. Ve světě určitě existují mnohem větší a propracovanější servery, ale nízký ping a pár stovek hráčů mi zatím stačí.

                                            

 


Hru už jsem si téměř nepamatoval, a tak jsem začínal jako úplný nováček. Zde je všechno hezky propracováno, příjemný ženský hlas vás provede úplnými začátky a tvorbou postav. To je ale asi tak jediné co mě potěšilo. Zbytek mě prostě zklamal, zmlsaný několikatýdenním hraním WoW jsem čekal trochu víc. Jedná se většinou o drobné problémy, které se ale nasčítají a zbytečně vás od hry dokáží odradit.


Tak například věc úplně základní, chození. Když si kliknete aby vaše postavička šla do nějaké budovy, třeba obchodu se zbraněmi, je to velice často urputný boj. Dostat vašeho hrdinu dovnitř totiž není tak lehké jak to vypadá, občas se mu prostě nechce, vzpírá se, nebo se rozhodne vybrat si ten nejvzdálenější vchod. Někdy se prostě zasekne mezi dvěma místy a zmateně pobíhá tam a zpátky. To samé se týká různých kamenů, klád a dalších přírodních překážek - častokrát se o ně zaseknete, což zrovna dvakrát nepotěší.


Další výhrada, která mě ihned praštila přes oči je absence Quest logu. Asi existuje nějaký mod nebo je někde schovaný, ale mě se ho najít nepodařilo. Můžete sice dojít za určitou postavou ve městě a ta vám velice stručný přehled questů nabídne, to je ale poněkud nepraktické. Zvlášť když se jedná o velice komplikované úkoly složené i z několika subquestů. Když už nějaký quest vyřešíte, zůstane u konrétní NPC přesto malý vykříčník, že nějaký quest nabízí. Po dvou kliknutích vás ale překvapí hláška "vás quest už byl splněn." 


Cena většiny věcí je poněkud přestřelená, abyste si na něco lepšího vydělali, musíte strávit dlouhé hodiny zabíjením neutrálních nepřátel. To také moc nepotěší. Překvapil mě také omezený počet kouzel - víceméně se jedná pořád o to samé jedno nebo dvě kouzla, která se akorát vyvíjí na level 1-20. A takových drobností by se bohužel našlo mnohem více. Na druhou stranu je složité srovnávat Lineage 2 s World of Warcraft, freeware s placenou hrou (i když L2 je původně také pay to play titul). Ten jeden nebo dva roky rozdílu ve stáří těchto her je více než vidět a teprve teď jsem si uvědomil jak je WoW propracovanou hrou. 

Hrdinové

Hráč, který vytvoří největší skóre v každém class - počítáno zvlášť - na Grand Olympiad, což je turnaj pořádaný stylem hráč vs hráč, získá titul Hero (tj. hrdina). Hrdinové jsou odměněni exkluzivními zbraněmi a pozoruhodnou aurou.



Hrdinovy vlastnosti
Hrdinům mohou používat exkluzivní zbraně. Každý hrdina si může jednou za měsíc zvolit zbraň, kterou bude používa; po měsíci se zbraň sama automaticky odstraní. Zbraně jsou pro Hrdiny k dispozici z The Monument of Heroes a nelze je dropovat, obchodovat s nimi, enchantovat nebo je zničit. Zbraně konzumují Sgrade spiritshoty, soulshoty, a šípy.

Hrdinové dále dostanou speciální vlastnost, promlouvat do celého světa pomocí speciálního kanálu, za použití znaku (%) se jejich text vypíše modře a zobrazí se všem hračům na serveru. Hrdinové jsou do globálního chatu schopni promlouvat pouze 10 sekund. Po té se hrdinův hlas vrátí do normálního módu.

Jména hrdinů jsou zapsána v The Commemorative Monument of Heroes v kazde vesnici.

Získávání schopností hrdiny
Symbol vznešenosti, tzv. (Noblesse), se objeví u hráče v okně s informacemi o charakteru. Hrdina získává vlastnosti, návštěvou The Monument of Heroes, hrdina však musí být ve své class první.

Jestli-že byl někdo v minulých obdobích prvním hrdinou a již není, musí nejprve získat zpět své prvenství, aby při návštěvě The Monument of Heroes mohl získávat hrdinské vlastnosti.

Určení Hrdiny
Každý měsíc se odehrává PvP soutěž, Hrdina je vybrán podle Olympijských bodů a hrdina s největším počtem převezme titul hrdinství během následující soutěže. Každý první den v měsíci je vyhlášen nový hrdina.

Hrdinou se stane ten, kdo nasbíral nejvíce Olympijských bodů ve své třídě (bráno podle hlavního povolání), soutěžil v daném období alespoň 5x a nejméně 1x zvítězil.

I když například hráč nahromadí nejvíce Olympijských bodů v dané periodě, ale soutěžil méně než 5x nebo ani jednou nezvítězil, nemůže se stát hrdinou. Je samozřejmě možné, že v některém období nebude zvolen žádný hrdina. Hrdinou může být i hráč, který jím nikdy předtím nebyl.
Pokud dva hráči mají identické počty bodů ve stejné class, je určen ten, který více soutěžil.

Potvrzení Umístění

Všichni Noblesse mají přístup k hodnocení posledních 10 Olympijských period (tzn. 10 měsícům hodnocení). Ti, kteří soutěžili méně než 4 periody, jsou z hodnocení vyloučeni. Také jim nebude odkryt seznam, kde jsou uvedeny finální posty.

Grand Olympiad

Grand olympiáda znamená soutěž jeden proti jednomu v PvP - ten, kdo se udrží a vyhraje, se stane Hrdinou. Tyto hry se konají jednou měsíčně a vždy na konci periody, tzn. 1. den následujícího měsíce, je vyhlášen hrdina - to je ten, kterému se povede nahromadit největší skóre. Pouze hráč, který je již Noblesse (tzn. 3class), se může zůčastnit Olympijských her.

Soutěžní systém

Olympiáda je rozdělena do dvou soutěží: soutěž class a soutěž bez určení class. Pouze členové určité class se mohou zúčastnit class soutěže (např. Titan vs Titan). V soutěži bez určení class není žádné omezení a mohou se do ní přihlásit jakékoliv classy proti sobě.

Přihlášení do soutěže je možné pouze zkrze Olympiad Master a v následujících hodinách (20:00 - 24:00). Žádosti mimo stanovené hodiny nebudou registrovány.

Soutěžící budou náhodně teleportováni do Collisea k účasti v soutěži. Instrukce budou sděleny skrze systém zpráv 30 vteřin před teleportací do Colisea. Teleportovaní soutěžící budou mít 45 vteřin po teleportování na přípravu. Coloseum bude proměněno na bitevní pole a soutěž začne.

Před začátkem soutěže, HP,MP a CP budou plně obnoveny, budou odstraněny všechny buffy a debuffy. Služebníci/cubics však budou společně se soutěžícími do Colosea připuštěni. Summonerovi buffy budou také před započnutím soutěže zrušeny.

Každý bude teleportován pouze jednou, jestliže hráč opustí hru, ztrací právo na účast v soutěži, jestliže v průběhu soutěže server změní svůj status na down, bude soutěž anulována a soutěžící se poté objeví zpět ve vesnicích.

Maximální doba soutěže je 3 minuty a hráč, jehož HP jako prvnímu klesne na 0. prohrává. Jestliže v průběhu 3. minut nikdo neprohraje, tak vyhrává ten hráč, který způsobil svému protějšku větší újmu.

Během soutěže hráč, jehož HP klesne jako první pod 0, pouze ztratí možnost pokračovat dále v soutěži, ale nezemře. Po zkončení soutěže budou Olympijské body započteny a výsledek vyobrazen v globálním systému zpráv a soutěžící budou vráceni do města.

Požadavky Olympiády

Zúčastnit se mohou pouze hráči, kteří úspěšně absolvovaly 3. class. Jestliže se hráč z jeho class přepne na subclass až po zařazení do soutěže, bude ze soutěže vyřazen.

Jestliže před teleportováním do areny bude hráč s někým v partě, bude parta po teleportování automaticky odstraněna.
Hráč s 0 olypijskými body nebude do hry připuštěn.

V olympijských hrách, nejsou povoleny jiné předměty než soulshoty, spiritshoty, Echo Crystals, Energy stony a ohňostroje. Přivolanému budou odstraněny všechny party vlastnosti, kterých nabyl před teleportováním.

Olympijské Body

V průběhu každé Olympijské periody (tj. měsíc) jsou všichni hráči se statusem Noblesse odměněni 18 stejnými body na začátku a poté 3. body každý týden. Soutěžící si mohou stav svých Olympijských bodů překontrolovat u The Grand Olympiad Managera.

Na konci soutěže, jestliže některý z hráčů nashromáždil více než 50 Olympijských bodů, může je proměnit za Noblesse Gate Passes. Taxa směny je 1,000 Noblesse Gate Passes za 1 Olympijský bod. Například 50 Olympijských bodů je možno vyměnit za 50,000 Noblesse Gate Passes, avšak 49 bodů směnit nelze.

Za Noblesse Gate Passes si hráči mohou u The Grand Olympiad Managera pořídit cenné věci nebo teleporty do různých lokací.

Následující Předměty je možné u The Grand Olympiad Managera pořídit za Noblesse Gate Passes:

    Blessed Scroll: Enchant Weapon (Grade S): 300,000 Noblesse Gate Passes
    Blessed Scroll: Enchant Weapon (Grade A): 150,000 Noblesse Gate Passes
    Blessed Scroll: Enchant Weapon (Grade B): 70,000 Noblesse Gate Passes
    Blessed Scroll: Enchant Weapon (Grade C): 30,000 Noblesse Gate Passes
    Blessed Scroll: Enchant Weapon (Grade D): 9,000 Noblesse Gate Passes
    Blessed Scroll: Enchant Armor (Grade S): 45,000 Noblesse Gate Passes
    Blessed Scroll: Enchant Armor (Grade A): 18,000 Noblesse Gate Passes
    Blessed Scroll: Enchant Armor (Grade B): 3,500 Noblesse Gate Passes
    Blessed Scroll: Enchant Armor (Grade C): 3,500 Noblesse Gate Passes
    Blessed Scroll: Enchant Armor (Grade D): 1,000 Noblesse Gate Passes

    Scroll: Enchant Weapon (Grade S): 50,000 Noblesse Gate Passes
    Scroll: Enchant Weapon (Grade A): 18,000 Noblesse Gate Passes
    Scroll: Enchant Weapon (Grade B): 5,000 Noblesse Gate Passes
    Scroll: Enchant Weapon (Grade C): 1,100 Noblesse Gate Passes
    Scroll: Enchant Weapon (Grade D): 500 Noblesse Gate Passes
    Scroll: Enchant Armor (Grade S): 5,000 Noblesse Gate Passes
    Scroll: Enchant Armor (Grade A): 2,400 Noblesse Gate Passes
    Scroll: Enchant Armor (Grade B): 800 Noblesse Gate Passes
    Scroll: Enchant Armor (Grade C): 150 Noblesse Gate Passes
    Scroll: Enchant Armor (Grade D): 60 Noblesse Gate Passes

    Secret Book of Giant: 5,000 Noblesse Gate Passes


Přihlížení Grand Olympiádě

          BOJ O HRAD

Základy

 

imgCastle Sieges zaberiavajú pôdu okolo hradov Gludio Castle, Dion Castle, Giran Castle, Oren Castle, Innadril Castle, Goddard Castle, a Aden Castle. Devastated Castle je unikátny Clan Hall, ktorý sa dá získaŤ bojom s NPC. (Pre tých čo nevedia, NPC je skratka anglického výrazu Non-Player Character, teda postava riadená počítačom s akou-takou umelou inteligenciou.)

Len klany s levelom najmenej 4 sa môžu oficiálne zúčastniť dobývania hradu. Klany s menším levelom, ostatné klany alebo samostatní hráči sa môžu dobývania zúčastniť tiež, ale nemajú práva na získanie hradu. Pôvodne sú hrady obývané NPC klanmi. Keď klan hráčov porazí NPC klan a obsadí hrad, hrad sa stane ich vlastníctvom. Ak je klan s vlastníckymi právami na hrad zrušený, hrad sa vracia do pôvodného stavu, teda do rúk NPC klanu.

Len Castle Lord (CsL), t.j. Clan Leader klanu, ktorý vlastní hrad, môže určit cas Castle Siege-u. To sa robí pomocou Správcu Hradu (Chamberlain), ktorý sa nachádza v jeho vnútri. Určovanie času vyzaduje istú opatrnosť, kede sa uz potom nemôže meniť.

Čas Castle Siege musí určit CsL do 24 hodín od dobytia hradu. Ak čas neurčí CsL, automaticky sa nastaví na deň po dvoch týždňoch od obsadenia hradu. Castle Sieges sa môžu nastaviť len na víkend. Dovtedy hrad nepríjma žiadne útoky. Klan teda môže vlastnit hrad najmenej 15 dní.

img

Registrácia - Útocníci (Attackers)
Vyzývajúci Clan Leader musí mať dosiahnutý level 4 klan skillu Seal of Ruler, aby mohol prevziať kontrolu nad hradom. Clan Leader musí navštíviť Siege Registration NPC, ktorý je nablízko, a prihlásiť sa do boja.

Registrácia - Obrancovia (Defenders)
Každý klan, ktorý chce pomáhať v obrane hradu, sa musí zaregistrovať ako Obraňujúci klan. Podmienkou je level klanu 4. Potom, ako Clan Leader zaregistruje klan u registračného NPC, musí ho ešte potvrdiť Castle Lord. CsL môze upravovať zoznam klanov pomáhajúcich v obrane upravovať do 24 hodín pre začiatkom boja. Klan, ktorý vlastní hrad, sa samozrejme nemusí registrovať.

Boj sa začína

-hrad a okolie sa stávajú Bojiskom
-niektorým NPC v okolí sú dočasne pozastavené ich funkcie
-ak útočník zomrie, znovuzrodí sa hneď v druhej najbližšej dedine (alebo na Veľiteľstve - viď nižšie)
-všetky postavy vovnútri hradu budú transportované do druhej najbližšej dediny.
-všetky hradné brány budú automaticky uzavreté

imgimgimg


Pravidlá

Takže, počas boja sa delia hráči na Útočiacich, Obraňujúcich a Nezaradených. Tí sa zaraďujú do 3 kategórií, a to: Priateľské Jednotky (Friendly Forces), Nepriatelia (Enemies), a Bez Vzťahu (No Relationship).

Boj
Útočiaci a Obrancovia sú navzájom Nepriatelia. Spojenci každého klanu sú Priateľské Jednotky. Tie klany ktoré sú na strane útočiacich a niesú spojený so žiadnym iným klanom majú status "No Relationship". Rovnaký status dostanú aj neregistrovaní hráči, ktorí vstúpia na bojisko.
Ak chceš zaútočit na postavu, ktorá je Nepriateľom alebo nemá žiadny vzťah, nemusíš stláčat tlačidlo Ctrl. Počítadlo zabitých hráčov nieje aktivované, karma sa nezvyšuje.
Keď je hráč zabitý vnútri bojiska, dostáva nejaké experience penalty, avšak nemá žiadnu šancu dropnúť item. Attackeri a Defenderi dostávajú 1/4 z normálnej exp. penalty pri zomretí vovnútri a vonku z Battlefieldu(Bojiska). Hráči bez vztahu dostávajú tú 1/4 len vnútri, vonku sú penalty normálne.
Všetky klany registrované ako obranujúce sa môzu respawnovat bud v hrade, alebo v druhej najblizsej dedine.

Hradné brány
Môžu byt zasiahnuté len počas doby Castle Siege, teda sa vtedy stávajú cieľom. Nedajú sa posilniť, jediným spôsobom je zaplatenie Chamberlainovi. Ak sú počas CS zničené, nemôžu sa v tej dobe opraviť. Sú znova otvorené, ak je zmenený vlastník hradu. Zdravie brán je výrazne zmenšené do konca CS. Potom sa vrátia do pôvodného stavu (full health).

Velitelstvá
Po dovŕšení klan levelu 4, Clan Leader získava skill Build Headquarters. Skill vybuduje táborisko blízko hradu/bojiska. Tu sa môžu členovia klanu respawnovat a rýchlejšie sa im obnovujú healthy a mana.
Skill môže byt použitý len Clan Leadermi na strane Attackerov. Spotrebúva 300 C Grade Gemstonov. Môže byť použitý len v priestore bojiska a len raz za dobu CS. Po skončení CS mizne. Zástava veliteľstva má healthy a je mozné ju zničit. V tom prípade sa musia hráči klanu, potom ako zomrú, respawnovat v druhej najbližšej dedine.

Koniec Castle Siege
Boj trvá dve hodiny. Ak Clan Leader útočného klanu vyryje svoje meno do Holy Artifaktu s pomocou skillu Seal of Ruler. Trvá to istý čas, takže CL pri tom nesmie byt vyrušený (útok). Narábať s Holy Artifactom môže len CL. Ak sa klan zmocní Holy Artifactu skôr, ako sa skončí Castle Siege, attackeri a defenderi si menia strany, a všetci sa reštartnú na svojich miestach respawnu. Veliteľstvá však miznú.

img

Štruktúry a funkcie hradov

Hrad je stavba postavená v každom teritóriu sveta Lineage. Získaním hradu klan obdrží cez dane politickú i ekonomickú moc nad celým teritóriom.
Ako je hrad obsadený, klan získava okrem Clan Hallu aj Clan Warehouse. Členovia klanu sa môžu do hradu teleportovať prostredníctvom Gatekeeperov.
Castle Lord zastáva všetky funkcie hradu. Avšak práva týchto funkcií môže udeliť aj iným členom klanu cez okno Clan Actions. Zvyšovanie a znižovanie daní platí pre všetky obchody v teritóriu. Dane zozbiera pomocou Grand Chamberlaina.
Pretože Aden Castle je centrálnym hradom Kráľovstva Adenu, dane platia aj pre Gludio Castle, Oren Castle, Giran Castle, Dion Castle, a Innadril Castle.
Lord každého hradu môže spravovať panstvo (manor), predávať semená (seeds) v teritóriu a starať sa o produktívne aktivity spojené s predávaním semien. Môže tiež získať wyverna.

Štruktúra hradov Gludio, Dion, Oren, Giran, a Innadril
Respawn point pre Defenderov je v vnútorných obývacích štvrtiach.
Holy Artifact sa nachádza v komnate za Throne Room.
Neexistuje žiadny priechod z vonkajších stien dovnútra hradu, avšak je tu východ vedúci von z hradu, ktorý sa dá využit v obrane.

Štruktúra Goddard Castle
Charakteristickým znakom hradu Goaddard je, že obsahuje dve Holy Artifacty, rozdelené do Altar of Fire a Altar of Water. Tí, ktorím sa podarí vyryť svoje pečate do oboch artefaktov, prevezmú vlastníctvo hradu.
Narozdiel od ostatných hradov, Goddard Castle má ďalšie dvere nachádzajúce sa na zadnej strane hradu. Rovnako ako predné sa na začiatku boja automaticky zatvárajú.

Štruktúra Aden Castle
Aden Castle je navrhnutý s dvojitou štruktúrou, t.j. dvoma opevneniami - vonkajším a vnútorným. Attackeri musia prejsť obidvoma, aby sa dostali k samotnému hradu.
Určité miesto na vonkajšom opevnení môže byť prelomené s pomocou Siege Golema. Na tomto opevnení je tiež priechod von. Rovnaké miesta sú aj na vnútornom opevnení.

Flame Control Tower
Je špeciálna stavba, ktorá má viacero prostriedkov slúžiacich k obrane hradu. Na ich aktiváciu sú potrebné určité peňažné prostriedky. Funkcie sú: Zóna Útoku, ktorá znižuje HP okolitým nepriateľským jednotkám a Zóna Spomalenia, ktorá spomaluje ich rýchlosť pohybu. Sila týchto funkcií je rozdelená do štyroch stupňov, podľa investovaných aden. Ak Attackeri zničia vežu, funkcie sa zastavia.

img


Olympijským soutěžím je možno přihlížet pomocí Grand Olympiad Managera, stojícího v každém městě. Hráči mohou vidět dějiště, kde se soutěž odehrává, a jména účastníků soutěže.

Při soutěži umožňuje režim diváka sledovat nezúčastněným jména, HP,CP a buff status účastníků soutěžě. Zatímco sledujete soutěž, je možné okno každého soutěžícího zvětšit pro detailní pohled na souboj, a jsou zobrazeny i použité skilly a kritické rány.

Ostatní mají také možnost sledovat souboj přímo z dolní cesty v jednotlivých Coloseích, bez vyhození.

V režimu diváka je tlačítko, pomocí kterého můžete tento režim ukončit. Jestliže divácký režim bude přerušen, například pádem serveru, nebo podobnými abnormálními podmínkami, budete stát ve městě, kde jste do režimu diváka vstoupili.

Jestliže hráč poté, co soutěž začne, vyvolá peta (zvířátko), bude summon odstraněn.  

Vylepšení předmětů

Některé zbraně a některá brnění mohou být posílena svitky Scroll: Enchant Weapon a Scroll: Enchant Armor. Pro každý grade výbavy jsou určené jiné svitky přičemž platí, že no grade zbraně nemohou být očarovány.
Téměř všechny zbraně a brnění mohou být bezpečně očarovány do +3, nad tuto hranici je úspěch založen na předdefinované pravděpodobnosti. Jednodílné brnění lze bezpečně očasrovat až do +4. Když očarování selže, je předmět zničen a přeměněn na krystaly. Počet krystalů závisí na hodnotě předmětu.
Zbraně očarované na +4 lehce stříbrně svítí a s postupujícím stupněm očarování se svit mění na modrou až červenou na vyšších úrovních.
Blessed Scrolls of Enchant Weapon/Armor je podobný jako obyčejný svitek. Pokud ale při jeho použití očarování selže, předmět se nerozpadne, ale pouze přijde o všechna očarování (tzn. bude +0).

Vylepšení skillů

Abyste mohli vylepšovat skilly, musíte mít dokončený třetí přestupový quest. NPC, u které jste tento quest obdrželi, vám také podá podrobnější informace o vylepšení skillů.
Očarování skillů se liší od obvyklého zvyšování úrovně skillu. Očarované skilly mohou být vylepšovány neomezeně, a dokonce je možné vybrat si účinky očarování. Ty ale musí být vybrány při prvním očarování a později už je změnit nejde.
Očarování skillu stojí zkušenosti a SP. První očarování vyžaduje Secret Book of Giants, a pokud uspěje, budou další očarování spotřebovávat jen zkušenosti a SP.
Může se stát i to, že očarování neuspěje. V takovém případě se skill vrátí do výchozího stavu.

Vylepšení zbraní

Vylepšení, známá také jako zvláštní schopnosti (Special Abilities - SA), mohou být použita na většina C grade zbraní a vyšších. Na vylepšení jsou zapotřebí Soul Crystaly. Quest na jejich získání zadává Grand Magister Jurek v Giran Castle Town.
Úroveň a druh Soul Crystalu, přidané schopnosti a množství potřebných předmětů záleží na zbrani.

Vylepšujeme zbraň

Pokud chcete vylepšit zbraň, sežeňte všechny suroviny (včetně Soul Crystalu příslušné úrovně) a promluvte si s kovářem. Kovářův poplatek se může lišit v závislosti na Soul Crystalu, kvalitě zbraně a hradní dani.
Zvláštní schopnosti pro A grade zbraně poskytuje Blacksmith of Mammon.
Pokud chcete zbraň vylepšit, nesmíte ji držet v rukou. Jakákoli očarování na zbrani zůstanou i po jejím vylepšení; zbraně se zvláštními schopnostmi mohou být očarovány.

Odstranění vylepšení

Vylepšení může odstranit Blacksmith of Mammon a Black Marketeer of Mammon.

Seznam zvláštních schopností

Acumen - Rychlost sesílání kouzel se zvýší o několik procent.
Anger - Zvýší fyzický útok, zatímco sníží maximální HP o několik procent.
Back Blow - Zvýší pravděpodobnost kritického útoku při útoku zezadu.
Bodily Blessing - Šance seslat Bless the Body na cíl, pokud je použita světlá magie.
Cheap Shot - Při normálním útoku je spotřeba MP nižší.
Conversion - Zvýší maximální MP a sníží maximální HP.
Crt. Anger - Sníží hráčovy HP, působí poškození během kritického útoku.
Crt. Bleed - Procentuální šance, že cíl začne během kritického útoku krvácet.
Crt. Damage - V průběhu kritického útoku způsobí větší zranění.
Crt. Drain - Hráč během kritického útoku vstřebá HP cíle.
Crt. Poison - Procentuální šance, že bude cíl během kritického útoku otráven.
Crt. Stun - Procentuální šance na omráčení během kritického útoku.
Empower - Zvýší sílu magie.
Evasion - Zvýší evasion.
Focus - Zvýší pravděpodobnost kritického zásahu.
Guidance - Zvýší accurancy.
Haste - Zvýší rychlost útoku.
Health - Zvýší maximální HP o několik procent.
Light - Sníží váhu zbraně.
Long Blow - Zvýší dosah zbraně.
Magic Chaos - Šance na seslání magie chaosu na cíl při použití temné magie.
Magic Damage - Při zranění cíle magií přidá další zranění.
Magic Focus - Šance na seslání Focus na cíl při použití světlé magie.
Magic Hold - Šance na seslání Dryad Root na cíl při použití temné magie.
Magic Paralyze - Při použití zraňující magie na cíl jej může s určitou pravděpodobností paralyzovat.
Magic Poison - Šance na seslání Jedu na cíl při použití temné magie.
Magic Power - Při útoku magií se zvýší spotřebované množství MP, stejně jako síla magie.
Magic Regeneration - Přu použití světlé magie regeneruje HP cíle.
Magic Silence - Šance na seslání Silence na cíl při použití zraňující magie.
Magic Weakness - Šance na seslání Weakness na cíl při použití temné magie.
Mana Up - Zvýší maximální MP o několik procent.
Mental Shield - Šance na seslání Mental Shield na cíl při použití světlé magie.
Miser - Snižuje množství spotřebovaných soulshotů.
Quick Recovery - Zkracuje dobu do dalšího použití.
Rsk. Evasion - Zvyšuje Evasion při snížení HP.
Rsk. Focus - Zvyšuje pravděpodobnost kritického útoku při snížení HP.
Rsk. Haste - Zvyšuje rychlost útoku při snížení HP.
Wide Blow - Rozšíří záběr útoku.

Prológ: U ohnište

Zhluboka se nadechl kouře a pomalu ho vydechl. Většina jeho tváře byla zahalena tlustou, starou kapuci, která skrývala jeho tvář.

Představil se nám jako Bard, ale nikdo mu nevěřil. Jeho hlas byl hluboký a drsný. Měli jsme podezření, že putoval v tom strašidelném lese sám.

Nicméně nám nabídl, že nám poví příběh, pokud mu dáme něco k jídlu a necháme ohřát u ohně. Dovolili jsme mu, aby přisedl, nebylo to kvůli jeho pohádce, ale nemohli jsme ho nechat cestovat dál tím strašným lesem. Navenek jsme byli klidní, ale byli jsme ve střehu, abychom byli připraveni pro případné nebezpečí. Byla ledová noc, a jeho tichý hluboký hlas jakoby se nesl přes hory. Odložil svou píšťalu, otevřel ústa a začal vyprávět.

Episoda 1: Genesis

Příběh, který vám řeknu je o těch, jimž říkáme bohové. Poslouchejte pozorně, protože toto je pravdivý příběh.

Dávno, v časech před myšlenkou, byla planeta, ve které bylo všechno tvoření pomíchané. Zeměkoule byla malá a velká, tmavá a jasná, všechno a nic.

Před sto miliony let, začala zeměkoule růst a začali se v ní vytvářet dvě síly. Jak rostly, vyvinulo se jim vědomí a ego a rozdělili se na světlo a tmu. Světlo se stalo ženou a nazvalo se Einhasad, tma se stalo mužem a nazvalo se Gran Kain. Tyto dvě bytosti způsobily začátek celého vesmíru, a všichni je dnes známe.

Einhasad a Gran Kain spojili své síly, aby unikly ze zeměkoule. Při úniku se zeměkoule rozbila na několik částí. Některé vzlétli a stalo se z nich nebe, některé spadly a stala se z nich země. Mezi nebem a zemí další části vytvořily vodu a půdu.

Duch země nazývaný Éther, byl při uniku také zničen. To na světě stvořilo mnoho druhů zvířat a rostlin. Z ducha Étheru byl stvořen "Genesis". Byl nejsilnějším ze svého rodu obrů. Obři byli známí svou moudrostí, inteligencí a silou. Svou věrnost slíbily Einhasad a Gran Kainovi, protože to oni stvořili jejich život a svět. Bohové byli spokojeni a jmenovali obry mistry všech živých bytostí. To bylo před smrtí a ráj opravdu existoval.

Einhasad a Gran Kain zrodily své božské potomky. Prvních pět se stalo vládci zeměkoule. Nejstarší dcera Shilien se stala bohyní vody. Nejstarší syn Paagrio řídil oheň a druhá dcera Maphr řídila zemi. Druhý syn Sayha se stal mistrem větru. Pro nejmladší dceru Evu, již nic nezůstalo a tak stvořila básně a hudbu. Zatímco jiní bohové byli zaneprázdněni svými povinnostmi. Eva psala básně a skládala hudbu. A tak začal věk a na zemi nebylo žádné místo, o kterém by bohové nevěděli.

Episoda 2: Stvoření Ras


Einhasad byla bohyní tvoření a k tomu používala svého ducha. Její děti používali její moci pro stvoření těchto forem života:

Shilien vštípila ducha vody do první formy, která byla vytvořena. A tak byla vytvořena rasa elfů.

Paagrio vštípil ducha ohně do druhé formy, která byla vytvořena. A tak byla vytvořena rasa orků.

Maphr vštípila ducha země do třetí formy, která byla vytvořena. A tak byla vytvořena rasa trpaslíků.

Sayha vštípil ducha větru do čtvrté formy, která byla vytvořena. A tak byla vytvořena rasa arteias.

Gran Kain byl bůh ničení. Když viděl práci Einhasad, stal se zvědavým a závistivým. Napodobil tedy Einhasad a vytvořil formu k obrazu svému. Poté šel za Shilien, jeho nejstarší dcerou, a žádal ji, aby formy vštípila ducha vody. Shilien byla velice překvapená a řekla mu. "Otče, proč to chceš udělat? Einhasad, má matka, je bohyní tvoření. Prosím nechtějte práci, která vám nenáleží. Stvoří, které dostane život od boha ničení jen způsobí pohromu."

Ale Gran Kain se jen tak nevzdává. Po dlouhé době přesvědčování, dostal Shilienin souhlas.

"Musím to udělat takto. Svého ducha vody jsem již dala matce, ale tobě můžu dát zbytky." Shilien dala Grain Kainovy ducha špinavé a nečisté vody. Grain Kain mel velikou radost.

Nicméně Grain Kain cítil, že jeden duch pro jeho stvoření nestačí. A proto zašedl za Paagrionem, jeho nejstarším synem. Stejně jako Shilien i Paagrio varoval svého otce. Však nemohl odmítnou svého otce a tak mu daroval ducha umírajícího ohně. Grain Kain měl velikou radost.

Maphr se slzami v očích také varovala otce, ale po jeho naléhání mu dala ducha neplodné a znečištěné země. Sayha, po jejím přesvědčení, dala otci ducha divokého a nezkrotného větru.

Když Grain Kain získal všechny duchy spokoje křičel "Podívejte se na bytosti, které já stvořím! Podívejte se na ty kteří dostali ducha vody, ducha ohně, ducha země a ducha větru! Budou silnější a chytřejší než obři! Budou ovládat celý svět!"

Grain Kain s pýchou křičel k celému světu a vštípil duchy do své formy. Výsledek byl katastrofální. Jeho potomci byly slabí, hloupí, lstivý a zbabělí. Všichni Kainovým výtvorem pohrdali. Aby Kain překonal své hanebné selhání, opustil své potomky a na nějaký čas se ukryl před zraky ostatních. Jeho potomci jsou dnes nazýváni lidmi.

Rasa elfů byla moudrá a dokázala používat magii. Nebyli však tak moudří jako obři a proto je obři nechali pracovat v politice a magickém umění.

Rasa orků byla silná. Měli nevyčerpatelnou sílu a jejich zuřivost je poháněla kupředu. Nebyli však tak silní jako obři a proto je obři ponechali válečnému umění.

Rasa trpaslíků byla zručná. Trpaslíci byly dobří inženýři, zruční matematici a vynikaly v mistrovství jemného umění. Obři jim proto dovolili pracovat ve výrobě a bankovnictví.

Okřídlená rasa arteias nadevše milovala svobodu a volnost. Obři si chtěli podrobit létající rasu, avšak když arteisanům sebrali svobodu, rychle zeslábli a zemřeli. Obři byli smutní ze svého skutku, a proto nechaly arteisany volně létat. Ty jim na oplátku nosily informace z celého světa.

Lidé nedokázali udělat nic dobře a tak se staly otroky obrů. Dělali všechnu špinavou práci. Život lidí nebyl o nic lepší než život zvířat.

Episoda 3: Válka Bohů

Gran Kain byl nepřemožitelný bůh. Udělal však velkou chybu, svedl Shilien, nejstarší dceru Einhasada. Gran Kain a Shilien dokázali svůj poměr utajit před Einhasad jen do doby než Shilien otěhotněla. Když to Einhasad zjistila, strašně se rozzuřila. Svrhla svou dceru z trůnu vodní bohyně, a rozhodla se ji vyhnat na kontinent. Gran Kain se k Shilien otočil zády a zanechal jí jejímu strašlivému osudu samotnou.

Opuštěná a těhotná Shilien uprchla na východ do temných lesů. Zde v ukrutných porodních bolestech proklínala Einhasadu a Gran Kaina.

Shilieniny děti, poznamenané zoufalstvím a hněvem se stali démoni. Mezi nimi byli i nejsilnější monstra kontinentu - Draci.

A tak bylo zrozeno šest draků na potrestání šesti bohů. Shilien byla naplněna hněvem k Einhasad protože ji vyhnala a ke Gran Kainovi za to, že ji svedl a odvrhl. Spojila sílu svých dětí a vytvořila armádu, která ji měla pomstít.

Nejsilnější draci byli veliteli armády démonů, určené k zabití bohů. Doslechla se to i Aulakria, drak světla, a se smutkem v očích řekla:

"Matko, ty nevíš, co děláš. To opravdu chceš navždy zničit bohy? Opravdu chceš, aby se tvůj otec, matka a sourozenci váleli na zemi v kaluži své vlastní krve?"

Shilien však Aulakriu neposlechla.

Konečně armáda démonů napadla palác, kde žijí bohové, a strašlivý boj začal. Šest draků zničilo vše, co bylo v paláci. Dokonce i bohové byli vystrašení neuvěřitelnou mocí draků. Bitva neměla konce. Přesto, jestliže by válka nepřestala, svět by zanikl a s ním i všechny živé bytosti.

Mnoho božích bojovníků a démonů bylo zabito. Každý den se zahřmělo, když se obě armády střetli v boji. Obři a jiné živé bytosti země se třásly a sledovali hrozný boj.

Prudká bitva pokračovala po několik let a nakonec se rovnováha postupně naklonila k jedné ze stran. I přes četná a vážná zraněni, Einhasad a Gran Kain, měli větší moc a pobily mnoho démonů.

Draci stále bojovali, ačkoliv měli vážná zranění. Jejich únava byla stále víc a víc jasnější. Po nějakém čase to vypadalo, jakoby válka skončila zničením Shilieniny armády. Nakonec draci roztáhli své křídla a daly se na útěk. Zbývající démoni se k nim přidali. Bohové chtěli pobít prchající armádu, ale jejich zranění byla tak vážná, že pouze přihlížely ústupu draků a démonů.

Když Shilieniny děti prohrály válku, Shilien nemohla vydržet svůj smutek. Vytvořila si proto Podsvětí a stala se jeho vládkyní.

Episoda 4: Povodeň

Když byla Shilien pryč, zdědila Eva trůn vodní bohyně. Eva byla vždy trochu bláznivá, ale potom, co postihlo její starší sestru a následné válce mezi bohy, stala se téměř šílenou. Aby se vyhnula té strašné odpovědnosti, kterou po své sestře dostala, vykopala si Eva v jednom ze svých jezer ukryt, do kterého se schovala.

Bez bohyně vody se vodní duše pohybovaly zmateně a bezcílně. Někde tekla voda proudy a tvořila velké močály, jinde voda netekla vůbec a tvořila pouště. Velká část kontinentu se dostala pod vodu a v oceánech se zase začali objevovat ostrůvky. Na některých místech pršelo dnem i nocí až do doby než byly zaplaveny i špičky hor.

Tam kde zůstal nějaké suché místo, všechny bytosti se na něj hrnuly, aby povodeň přežily. Všechny živé bytosti na kontinentu trpěli a tak obři za všechny živé bytosti poprosili bohy o pomoc.

Einhasad a Grian Kain hledali všude na kontinentu, až konečně našly jezero, ve kterém byla Eva ukryta.

"Evo podívej se co se stalo, kvůli tvé zbabělosti. Zničila jsi harmonii tohoto kontinentu, který jsme vytvořily s velkým úsilím. Už ti nebudu tolerovat tvou lhostejnost!" Einhasad byla tak rozčílená, že její oči plály rudým plamenem.

Kvůli záplavám mnoho obrů a zvířat a bytostí uteklo do podsvětí k bohyni Shilien. To dělalo Einhasad velké starosti. Eva se třásla strachem a nakonec se podala vůli matky. Když Eva konečně usedla na trůn vodní bohyně, pohromy přestaly. Nicméně bylo velmi obtížné obnovit zaplavený kontinent.

Episoda 5: Problém s Obry

Obři začali pochybovat o své víře k bohům. Grain Kain ukázal svou hloupost tím, že stvořil tak podřadnou rasu jako jsou lidi. Navíc kvůli jeho oplzlým skutkům a Einhasadini žárlivosti, bylo stvořeno podsvětí, z kterého vyšlo mnoho démonů. A završila to neschopnost Evy, kvůli které byl kontinent téměř zničen. Semínko pochybností začalo klíčit v mysli obrů. Takovým to bohům jsme slíbily věrnost?

Obři si mohli dělat co chtěli, podle potřeby se mohly pohybovat v božském paláci. Dokázali použít kouzlo k tomu, aby zvedli ostrov do vzduchu a žily jako bohové. Dokázali si prodloužit život, že byli nesmrtelní jako bohové. Obři si začali myslet že jejich síla je stejná jako ta božská. Přes jejich velkou moudrost se stali arogantními.

A tak se obři rozhodli stát se bohy.

Začali experimentovat s úpravou bytostí aby mohly vytvořit nové rasy. Obři seslaly tak silné kouzlo aby mohli konat tyto zázraky -"věda".

Obři svým uměním začali vytvářet armádu, která by měla sloužit k boji proti bohům. Tam, kde zklamala Shilien mělo uspět šest draků a nespočetně démonů.

Bohové to viděli a byli rozzuřeni. Einhasad bohyně, která jediná měla právo tvořit byla němá hněvem. Přísahala že zničí všechny obry, kontinent i celý svět. Grain Kain jí prosil aby zůstala klidná.

"Tak jako vy jste matka tvoření" řekl "já jsem bůh ničení. Sama víš čím jsem musel projít a co jsem způsobil, když jsem prahnul po tvé úloze.

Já potrestám obry za jejich aroganci, jestliže pořád chceš zničit svět, budu proti tobě bojovat se vším co mám" Grain Kain nechtěl dovolit zničení kontinentu za žádnou cenu a Einhasad byla velice uražena. Nicméně oba byli stejně silní a proto Einhasad nemohla nic udělat.

Einhasad nakonec ustoupila. Aby potrestala obry, rozhodla se že si půjčí Grain Kainovo kladivo - známé jako kladivo zoufalství. Kvůli jeho velké ničivé moci ho Grain Kain ještě nikdy nepoužil. V zuřivosti Einhasad zvedla kladivo vysoko nad hlavu a svrhla ho do středu města obrů.

Episoda 6: Konec Věků

Až když začali z nebe padat rudé plameny, uvědomili si obři že udělali velikou chybu. Proto spojili své síly v snaze odvrátit zuřivé poselství Einhasadinina Kladiva Beznaděje. Avšak i s jejich vskutku obří sílou se jim podařilo změnit směr kladiva jenom nepatrně, a to stále sestupovalo na zem.

Jediný jeho úder stačil na zničení největšího města světa, bezpočet obrů a jiných národů zaniklo v jediném okamžiku. V zemi zůstal obrovský kráter a ohromné vlny pokryly jeho povrch. Když to všechno skončilo, téměř všichni obři byli mrtví.

Ve snaze vyhnout se Einhasadininmu hněvu, ti kteří chtěli přežít utekli na východ. Jejich cesta se téměř shodovala s trasou, kterou kdysi letěla i Shilen. Avšak Einhasad obry nepřestávala lovit a jednoho po druhém je spalovala blesky, které používala místo šípů. Zbývající uprchlí obři se třesouce strachy začali modlit ke Gran Kainovy.

"Gran Kaine, Gran Kaine! Už jsme si uvědomili pochybnost našeho konání. Jenom ty můžeš zastavit hněv a amok který se zmocnil Einhasad. Nenech nás vyvraždit! Nás, kteří jsme byli zrozeni na stejném místě jako ty, kteří jsme nejmoudřejší a nejsilnější stvoření na zemi!"

Gran Kaina se najednou zmocnila veliká lítost nad těmato ubohýma stvořeníma a pochopil, že obři už trpěli dostatečně za svoje opovážlivé chování. Vzal proto nejhlubší vody jižních moří a zatarasil Einhasad cestu.

Einhasad byla zlostí bez sebe. "Co to má znamenat?! Kdo se opovažuje postavit se mi do cesty? Evo, má milovaná dcero, okamžitě odstraň vodu, která mi brání v cestě, jinak se připrav čelit osudu své starší sestry!"

Eva se bála Einhasad a proto okamžitě vrátila vodu zpět do moře. Einhasad pokračovala v lovení obrů zabíjejíc jednoho za druhým. Obři začali opět žadonit u Gran Kaina o pomoc."

Gran Kaine! Ty jež jsi nejmocnější z bohů! Einhasad nás nepřestává lovit, rozhodla se nás všechny vyhubit! Vzýváme tě- prosím měj slitování a zachraň nás!"

Gran Kain zvedl zemi, na které obři stáli. Vysoký sráz znemožnil Einhasad lov a ona hlasitě zvolala."

Maphr, má milovaná dcero! Kdo se to opovažuje protivit se mi? Okamžitě vrať tu zem zpátky dolů, jinak tě potká osud tvé sestry!"

Vystrašená z těchto slov se Maphr pokusila vrátit zem dolů, ale Gran Kain ji zastavil."

Proč to už konečně nevzdáš, Einhasad? Celá země zná tvůj hněv a obává se ho. Moudří ale pochabí obři cítí svou chybu každou částečkou svého těla. Nech je být! Národ hrdých a vznešených stvoření- které svého času vládli světu - se skrývá na úzkém lánu země a třese se strachy ve snaze utéct před tebou. Už nemají na to, aby mohli měřit sílu s bohy. Tohle místo bude navěky vězením obrů. Utiš svůj hněv, tvoje pomsta je dokonána."

Einhasad zuřila, ale nemohla konat proti Gran Kainově vůli- byl totiž obdařen stejnou mocí jako ona sama. Rozhodla se proto, že bude lepší- jak řekl Gran Kain- nechat obry na tom rovném, nehostinném kousku země. Nechat je navěky litovat své hříchy raději než je všechny pobít. Ukončila teda svůj lov a vrátila se domů.

Později už Einhasad téměř nezasahovala do dění na zemi, protože byla velice zklamána bytostmi které na ní žili. Gran Kain také souhlasil, že už se na zemi nebude ukazovat. Věk bohů se chýlil ke konci.

Episoda 7: Zpátky u ohnište

Cizinec se odmlčel.

Byli jsme tak pohlceni příběhem, že se počas vyprávění nikdo ani nehnul. Cizincův hlas, i když měkký, nám pronikal hluboko do hlavy- působil, jako by se za tím skrývala magie. Legenda, kterou nám vyprávěl, byla úplně jiná od té, kterou jsme znali my, ale kupodivu nikdo nic nenamítal. My, nejzkušenější válečníci kteří chodí po téhle zemi, jsme byli fascinováni jeho vyprávěním, a přesto také trochu nervózní a vyplašení z tohoto jednoduchého muže. Když nedaleko znenadání vzlétla sova, pleskot jejích křídel způsobil, že sebou všichni polekaně trhli.

Cizinec se pousmál, zvedl doutnající dýmku ke svým rtům a pokračoval ve vyprávění.

"Neodsuzujte hned můj příběh za to, že je jiný než jaký o bozích znáte vy. Neexistuje žádný důkaz, že vaši kněží jsou blíž k pravdě nežli potulní básníci. Minulost bohů je jenom jejich vůle, nikoli vůle lidí. Jak tedy mniši mohou znát pravdu? Teď už ale opět poslouchejte. Tohle je příběh země po odchodu bohů. Vaše vlastní historie.

Episoda 8: Následky Války

Po náhlom zmiznutí obrov upadol svet do veľkého nepokoja. Elfovia, orkovia, trpaslíci a ľudia, zvyknutí na vládu obrov boli odkázaní sami na seba. Na vrchole tejto strašidelnej novej vlády, svet v ktorom žili bol poznačený úderom Kladiva Zúfalstva. Mnohí zomreli počas pohromy ktorú vyvolala Einhasad a mnodí ďalší zomreli v nastávajúcom chaose. Rasy na zemi sa modlili k bohom za spásu, ale bohovia neodpovedali.

Prví kto sa chopil moci nad situáciou boli elfovia, keďže to bola rasa zodpovedná za politiku počas vlády obrov. Elfovia úspešne zjednotili rasy a pokračovali v bežnom živote. Ale časom sa ukázalo že elfovia nemali schopnosti vládnuť tak ako obrovia. Prví kto sa postavili proti elfom boli orkovia.

"Sú elfovia silnejší ako my? Nie! Majú elfovia právo vládnuť nám? Nie! Nedopustíme aby tí čo sú slabší ako my nám vládli!"

Vojenská moc orkov bola veľká a po živote v mieri nemali elfovia šancu proti hrdým a nebojácnym orkom. Väčšina územia sa rýchlo stala orkským teritóriom a elfovia boli zatlačení na kraj kontinentu. Tam elfovia vyhľadali pomoc trpaslíkov, ktorí so svojim veľkým bohatstvom a lepšími zbraňami mali šancu proti orkom.

"Rasa zeme," kričali elfovia, "Pomôžte nám. Násilné orkské hordy nás prenasledujú s ich brutálnou mocou. Poďte -- spolu s nimi bojujme."

Ale trpaslíci chladne odmietli ich volania o pomoc. V ich očiach sa svet obrátil v prospech orkov. A nebol dôvod aby sa pragmatickí trpaslíci spájali so slabými elfmi. Elfovia boli nahnevaní, ale nemohli zmeniť ich rozhodnutie.

Elfovia sa rozhodli hľadať pomoc u arteianov - rase vetra. Ich výzvedné znalosti a vzdušné útoky by boli dostatočnou pomocou pre elfov v boji proti orkom. Elfská delegácia sa vypravila na kraj sveta hľadať pomoc arteianov.

"Rasa vetra, pomôžte nám! Barbarskí orkovia nás utláčajú svojou silou. Spojme svoje sily a spoločne ich priučme ich hlúposti!"

Ale, ako vždy, arteiania nemali záujem o politiku alebo vojny zeme. Rozhodli sa zostať neutrálni a schovali sa hlbšie vo vnútrozemí. Elfovia boli zúfalí.

"Beda, nikto nám nepomôže! Je toto náš koniec? Získajú hnusní orkovia všetky územia, slávu a bohatstvo pre seba?"

Episoda 9: Nová Aliance

Odmítnuti užitečnými trpaslíky a neutrálními Arteias, opuštění Elfové vedli válku proti Orkům. Opuštění truchlily nad jejich osudem, Elfové byli překvapeni objevením neznámého cizince v jejích řadách. Cizinec si poklekl před Elfským králem, kdo vykoukl blíže k prohlédnutí cizince byl zástupce Lidské rasy. Cizinec nosil věnec vytvořený z větviček.

"Kdo je to? Vládce nevznešených lidí?" ptal se Elfský král."Přišel si aby si zesměšnil náš nepříjemný vztah?"
Člověk sklonil svou hlavu a řekl, "Ne, moudrý králi. Přišli sme zjistit jestli by vám naše chabé vojska mohly nějak pomoci."

Elfové se radovali, ačkoli lidé byli hloupí a slabí, jejich ohromné počty by mohly pomoci v bitvě."To je velmi chválihodné lidský králi. Elfský král se podřídil. "Můžeš býti bezvýznamná bytost, ale tvá věnovaná oddanost a tvá ochota obětovat svůj život pro nás je obdivuhodná. Vstup do bitvy a určitě získáš postavení přímo pod Elfskou rasou."

Lidský král se hluboce poklonil před elfským králem, poté zvedl svou hlavu, obklopen jeho elfským protějškem.
"Nejvznešenějsí Elfský králi", řekl, "My lidé máme ale jeden požadavek předtím než začneme bojovat pro slavné vítězství elfské rasy. Jsme příliš slabí. Naše zuby nejsou schopny poškrábat kůži orků a naše drápy jsou nepoužitelné proti jejich svalům. Žádáme tě, uděl nám sílu postavit se proti nim. Nauč nás znalosti tvojí magie."

Tento drzý požadavek šokoval a rozvzteklil elfy. Naučit lidi magii? Nikdy! Kouzlení magiie přemění člověka v hromádku popelu, ale elfská vůdkině Veora prosila. Cítila že lidé nebudou ohroženi a měli by být vážení. Lidé byli příliš slabí, pochybovali že by lidé mohli ultouct orky bez pomoci. A z jejich podřadnou mysli, by lidé nebyli ohroženi dokonce i kdyby se byli schopni naučit magii. Toto postavení proti králi ji později mohlo stát život.

Lidé rychle pohltily cestu magie, učili se mnohem rychleji než elfové očekávali. Lidské těla, ačkoli nebyli tak silné jako orkské, zesílili díky tvrdé práci a boji mezi sebou. Byli obratní se svými rukami a mohli zručně ovládat zbraně, a více než všechno ostatní, jejich počty byly obrovské a působivé. Během krátké doby se lidská vojska stala hrozivou sílou.

Episoda 10: Zrada Spojencov

Ľudsko-Elfská aliancia začala premáhať orkov. Keď sa vojna obrátila v prospech aliancie, trpaslíci zmenili názor a začali vyrábať zbrane a zásoby pre ľudí. So silnejšou zbrojou a ostrejšími zbraňami od trpaslíkov dokázali ľudia poraziť orkov aj bez pomoci elfoských síl.

Elfovia si začali byť neistí, aj keď počet aliančných víťazstiev narastal. Cítili že ľudia sú silnejší a mimo ich kontrolu. No aj napriek tomu elfovia nedovolili aby ich neistota ich trápila, lebo neverili že by sa najnižšia zo všetkých rás - ľudský odpad - mohla vzbúriť. A s prichádzajúcim víťazstvom nad orkami nemali ľudia čas sa zaoberať obavami z ľudí. Ľudia postupne získavali väčšiu magickú moc a eventuálne sa vojna skončila elfsko-ľudskou alianciou. Orkovia boli donútení podpísať ponižujúcu mierovú dohodu a rýchlo sa stiahli do bezpečia ich nór v severných častiach Elmoru.

Vodca orkov sa pri odchode smial, "Hlúpi elfovia. Toto víťazstvo nebolo vaše, ale tých špinavých ľudí. Ako teraz chcete ovládať monštrá, čo ste sami stvorili?"

Pravdivé boli jeho slová a elfovia teraz čelili novej hrozbe - ľuďom. Ale po dlhom boji ostali elfovia príliž unavení na ďalší boj. Naopak ľudia s novonadobudnutou mágiou boli silní. A tak ľudia povstali proti elfom.

Príliž neskoro si elfovia uvedomili že chovali na svojich prsiach hada. Začal sa neľútostný boj mágie proti mágii a zem sa znovu otriasla. Ale elfovia boli príliž slabí aby mohli odporovať ľuďom. Elfovia boli postupne utláčaní až kým sa dali na ústup do bezpečia ich lesa. Z tohto bezpečného miesta sa pripravovali na posledný úder proti ľuďom. Elfská mágia bola v týchto lesoch najsilnejšia a tak chceli využiť túto výhodu v ich prospech.

Elfovia vykopali hlboké chodby, ktoré sa vzápätí ozývali zvukmi mečov a výkrikov boja. Ale jasnými víťazmi v trojmesačnom obliehaní boli ľudia. Ani elfská hrdosť, ani sila elfského lesa, ani silnejšia elfská mágia nemali šancu proti nekonečnému zástupu ľudskej armády. Elfovia utrpeli obrovské straty a dali sa útek hlboko do lesa. Pri ústupe vytvorili silné magické bariéry okolo lesa aby zabránili vsupu ľudí a iných rás.

A tak sa ľudia stali dobyvateľmi sveta.

Episoda 11: Návrat k ohništi

Cudzinec zdvihol pohľad, jeho posledný príbeh sa skončil.

Ten príbeh bol iný ako ktorýkoľvek čo sme počuli, ale bol nám záhadne povedomý. Nádherná elfská deva sediaca s nami bola ticho, slzy jej tiekli z očí.

Noc bola hlboká počas jeho rozprávania a zvuky nočných zverov utíchli. Vietor prestal hladiť listy nad našimi hlavami a aj voda v neďalekom potoku akoby stíchla. Nocou sa ozýval iba zvuk našeho dýchania a praskanie ohňa. Zdalo sa ako keby celá príroda načúvala príbehu vyprávanému pri ohníčku.

Naklonili sme sa bližšie keď si cudzinec odkašľal a pokračoval.

"No, nieje to irónia keď sa najnižší zo všetkých rás, ľudia, stali pánmi sveta? Ale to je výsledok ľudskej vôle. Ani bohovia nikdy neočakávali že by sa ľudia stali pánmi sveta."

"A teraz vám poviem príbeh o najbriliantnejšom ľudkom kráľovstve aké kedy existovalo. Toto je príbeh ľudí, čo šli rovnakou cestou ako obri."

Episoda 12: Propsaná historie

Počas dlhých bojov s orkami a elfmi si ľudia začali medzi sebou tvoriť primitívne kráľovstvá. Centrálnu skupinu tvoril klan Athena a ľudia zruční v mágii. Chránili svojich ľudí, držali poriadok prostredníctvom vyhrážok a miestami sa účastnili v malých a veľkých bitkách.

Poriadok nastal keď vodca Atheny, Shuniman, spojil územia teraz známe ako Aden a Elmore. Svoje kráľovstvo nazval Elmoreden a ustanovil sa jeho imperátorom. Koruna z listov stromov predtavujúca jeho predkov sa stala zlatou korunou s ligotavými drahokamami. Stal sa známy a mocný skoro ako bohovia v očiach jeho nasledovníkov.

Imperátor Shuniman mal obavy z krátkeho života ľudí. Fakt že Gran Kain, boh smrti a ničenia bol ich tvorcom, dával ľuďom komplex menejcennosti. A to že boli stvorení so zbytkov ostatných rás bolo hlboko ponižujúce pre nových vládcov sveta. Pre nové kráľovstvo potrebovali nový mýtus, novú históriu, ktorá by z nich spravila hrdé bytosti.

Eventuálne, po rozsiahlej náboženskej reforme, spravil Shuniman Einhasad bohyňu ľudí namiesto Gran Kaina. Mýty a história sa prepísali a tí čo robili čiernu mágiu ako aj nasledovníci Gran Kaina boli prenasledovaní. Náboženská reforma pokračovala po generácie až kým ľudia uverili že Einhasad je bohyňa dobra a ich stvoriteľka a Gran Kain je jednoducho boh zla. Keď to Gran Kain zistil, len sa zasmial.

"Nebudem sa hnevať aj keď ma nebudú uctievať. Ale hlúpi ľudia, akokoľvek sa snažíte chytiť nebesá vašimi rukami -- sú nebesá skutočne menšie ako váš úchop?"

Episoda 13: Elmoreden a Perios

Počas vlády Imperátora Shunimana Elmoreden rástol, ale v Gracii, mieste za oceánom vznikali nepokoje. Gracia bolo rozmanité a nebezpečné územie. Mnoho ľudských skupín bojovalo o nadvládu, no nebola žiadna silnejšia čo by zjednotila ostatné. Malé kráľovstvá vyrastali na tomto území, bojujúce medzi sebou či už v malom alebo vo veľkom v boji o dominanciu.

V deň keď silná armáda Elmoredenu vtrhla do Gracie po morskom moste, kráľovstvá Gracie boli donútené zjednotiť sa v spoločnej obrane. V tomto procese sa zničilo množstvo aristokracie. Zostávajúcia aristokracia narastala na sile. Na konci boli vojská Elmoredenu odrazené, a v Gracii sa sformovalo spojené kráľovstvo Gracie. Toto kráľovstvo sa nazývalo Perios.

A tak Perios a Elmoreden pokračovali v boji o dominanciu. Elmoreden, korý bol skôr založený a mal obrovskú vojenskú moc, bol omnoho mocnejší. Ale Perios mal svoje vlastné výhody. Bol to oceán oddeľujúci obe kráľovstvá limitoval smer útoku Elmoredenu. A takisto ľudia z Periosu mali v moci silné relikvie ktoré tu zanechali obri a mohli byť výhodou vo vojne.

Elmoreden aj so svojou ohromujúcou silou nemohol poraziť Perios.

Episoda 14: Beleth a Ivory Tower

Kráľovstvo Elmoredenu bolo domovom Ivory Tower, inštitúcie pre výuku mágie. Mágovia v Ivory Tower pracovali na odhalení, štúdiu a zdokonalení mágie starovekých obrov. Sila učňov z Ivory Tower bola veľká a raz dosiahla skoro rovnakú silu ako Elmoredenský imperátor.

Z Ivory Tower pochádzal Beleth, najsilnejší mág zo všetkých a jeden z najväčších géniov aký kedy kráčali po zemi. Bol posadnutý mágiou obrov a chcel získať všetky ich tajomstvá. Ale sila obrov bola prekliata a nevhodná pre človeka. A tak ako ju postupne získava,l sa Beleth stal ambicióznejší a netrpezlivejší. Zalarmované kráľovstvo a mágovia sa spoločne postavili Belethovi. Ale Beleth mal obrovskú moc v čiernej mágii.

Nakoniec mágovia z Ivory Tower použili zakázanú čiernu mágiu aby prekonali Belethovu silu, tak aby ho uväznili a zavreli v chodbách pod vežou. No napriek rytierom a mágom strážiacim zámku sa Belethovi podarilo utiecť. Utiekol na Hellbound Island kde znovu získal sily a pokračoval v jeho snahe dobyť svet.

Čierna mágia použitá na chytenie Beletha mala ďalší efekt. Južná časť územia, teraz známeho ako Gludio, bola premenená na pustatinu použitím čiernej mágie a mnoho ľudí bolo zabitých použtím týchto kúziel. Z tohto kráľovstvo obvinilo Beletha a rozšírilo správu že Beleth bol diabol medzi ľuďmi.

Episoda 15: Nespokojnosť Elfov

V Elfských lesoch sa zatiaľ konali veľké zmeny. Po strate kontrly územia v prospech ľudí, elfovia vo veľkom stratili záujem bojovať. Už zabudli na svoju ambíciu vládnuť kontinentu a stačil im mierumilovný život v ich lesoch.

No vytvorila sa skupina zvaná Hnedí Elfovia, ktorí boli nespokojní s životom elfov. Posadnutí silnou ambáciou, trvali na tom že boje s ľuďmi musia pokračovať - aj keď by to znamenalo použitie zakázanej čiernej mágie. Tento postoj sa však stretol s odporom ostatných Elfov.

V tomto čase as medzi Hnedými Elfmi objavil Ľudkský mág, predstúpil pred ich vodcu a riekol.

"Kráľ Hnedých Elfov - ty chceš moc. Ale Stromoví Elfovia a ich stúpenci sa obávajú že by si získal moc, ktorú si zaslúžiš. Boja sa len toho či zaútočíš na nich, alebo privedieš ešte väčšiu pohromu útokom na Ľudí. Sú to tieto slabé myšlienky, ktoré v Elfoch vyvolali slaosť akú majú teraz."

Vodca Hnedých Elfov odpovedal s rezervou, "Kto si, Ľudský Mág? Čo sa nám to snažíš nahovoriť?"

"Moje meno je Desparion a som len obyčajný mág. Ale mám moc, ktorú potrebujete. Môžem vám pomôcť získať čo potrebujete, a za odmenu mi dáte to čo potrebujem ja."

"To čo ty potrebuješ? A čo to má byť?"

"Vaša mladosť. Tajomstvo vašeho večného žibota." Na Desparionových kútikoch sa zjavil drobný úsmev. "Aj keď som zručný v mágii, Som len človek a dĺžka môjho života nie je ani sto rokov. Takže, kráľ Hnedých Elfov, aká je tvoja odpoveď? Môžeme si navzájom pomôcť získať čo potrebujeme."

Zaslepení túžbou po moci ktrú Desparion ovládal, Hnedí Elfovia súhlasili z podmienkami a učili sa od neho temnú mágiu. Desparion na oplátku dostal tajomstvo nesprteľnost a spokojný opustil lesy.

Elfovia keď sa to dozvedeli vyhnali Hnedých Elfov ktorí opustili Einhasad a začali uctievať Gran Kaina. Vypukol boj medzi Elfmi. Hnedí Elfovia vycvičení Desparionom použili smrteľné kúzlo na vyhladenie Stromových Elfov. Stromoví Elfovia so svojim posledným vydýchnutím uvalil kliatbu na Hnedých Elfov. Kliatba nakazila lesy Hnedých Elfov a tí sa stali rasou temna. Odvtedy boli Hnedí Elfovia známi ako Temní Elfovia.

Episoda 16: Koniec Zlatých Časov

Zlatý vek Elmoredenu prišiel približne tisíc rokov po jeho založení za vlády Imperátora Baiuma. Baium vytvoril najsilnejšiu armádu v histórii Elmoredenu s použitím svojej charizmy a vodcovských schopností. Armáda potlačila orkov, ktorí mali značný vplyv v severných častiach Elmoru do čierneho lesa teraz známeho ako Orkské Kráľovstvo. Baiumova armáda ďalej útočila na Perios a obsadila južné územia Gracie.

V pokročilejšom veku sa Baium prestal zaujímať o dobývanie a sústredil sily kráľovstva na výstavbu veže, čo by siahala až do nebies.

"Moje menovzbudzuje strach v každom kúte kontinentu. Desiatky tisíc životov môže byť zničených, alebo ušetrených mávnutím mojej ruky. Moja moc je obrovská. Nemôžem však uniesť to, že moja moc bude trvať len niekoľko dekád! Nie -- získam večný život od bohov a budem vládnuť svojmu kráľovstvu naveky!"

Baiumova obrovská veža sa stavala tridsať rokov. Chcel sa po veži vyšplhať do sídla bohov a získať tajomstvo večného života. Keď sa tam dostal, bohovia mu oponovali a dali túto odpoveď:

"Dieťa podradných ľudí, a podradný človek sám: Ty sa opovažuješ zaťažovať nás prosbami o svoj večný život? Nič si sa nenaučil z lekcie obrov? Tak dobre, ak chceš večný život dostaneš ho."

Baium na seba priniesol hnev bohov a tí ho uveznili na vrchole jeho veže. Po náhlom zmiznutí imperátora sa strhol boj šľachtických rodov o získanie dedičstva trónu. Množstvo aristokratov si tiež robilo nárok na trón a celé kráľovtvo Elmoredenu zachvátil vnútorný konflikt. Náklady a práca na výstavbu veže zanechali kráľovstvo aj tak v dosť oslabenom stave. Poslednou kvapkou boli konflikty o rozbitý trón. Mocné kráľovstvo Elmoredenu, žijúce po tisíc rokov začalo upadať. Za necelých dvadsať rokov bolo úplne zničené.

Episoda 17: Návrat k ohništi

Príbeh pri ohníčku, vymenený za jedlo a teplo ohňa sa začal uberať zlým smerom. Nepoznali sme totožnosť tohto cudzinca a ani to prečo nám vypráva tieto príbehy. No napriek tomu sme pozorne počúvali a ani sa nepohli ako keby nás držala nejaká neviditeľná sila v našich sedadlách.

Muž sa choval ako keby sme tam ani neboli. Pozbieral suché drevo a triesky okolo neho a hodil ich do uhasínajúceho ohňa. Plameň, ktorý už vyhasínal, sa znova rozhorel jasnou žiarou. Mujž sa na nás ani nepozrel a začal znova rozprávať.

"Môj príbeh sa takmer končí. Príbeh ktorý vám poviem teraz je známy - je to príbeh ľudí ktorí žijú dodnes. Toto je príbeh kontinentu po páde Elmoredenu."

Episoda 18: Boj o Kontinent

Aj keď pád Elmoredenu spomalil pád kráľovstva Periosu, nič nemohlo zastaviť postupujúcu pliagu z Gracie na južné územia, ani devastujúcu zimu zo severu. Tak ako Elmoreden aj Perios skončil v zaprášených svitkoch histórie.

Po páde týchto mocných kráľovstiev, zem ostala v strašných nepokojoch a temné časy pripomenuli dozvuky Veľkej Pliagy. Ľudská aristokracia navzájom bojovala medzi sebou o prvenstvo a niektorí dali iným rasám územia výmenou za vojenskú moc. Orkovia sa chytili tejto šance a znovu dali pocítiť svetu svoju silu. Zmobilizovali armádu a vypravili sa zase raz na svoju cestu obsadiť kontinent. Ich armády boli silné a čoskoro dobili severné časti Elmoru, ale boje medzi vzenšenými a podradnými orkami ich oslabili.

V tomto konflikte neostávalo Elfom nič iné ako bojovať so svojimi vlastnými Temnými bratmi. A trpaslíci ktorí nemali šancu proti silným orkom boli zatlačení nabok.

V tomto čase sa zrodila dominantná ľudská skupina, známa ako kráľovstvo Elmoru. Ich tvrdenie, že boli potomkami Elmoredenu, bolo akceptované, lebo boli silní a mali oceľ za svojimi tvrdeniami. Armáda Elmoru mala mnoho krvavých stretov s orkami. Vojna trvala niekoľko rokov s obrovskými stratami na oboch stranách. Sily boli vyrovnané, a aj keď ľudí bolo viac, sila orkov sa im vyrovnala. No na konci sa armáda orkov vzdala a vrátila naspäť do ich územia kde mohli zbierať sily a plánovať pomstu. Tí trpaslíci ktorí prežili boli vyhnaní z územia ľudí hlboko do Spine Mountains (Ostnaté Hory, pozn. prekl.)

Vyčerpaná armáda Elmoru konečne získala moc nad severným územím a vybrala sa na juh aby zjednotila kontinent pod Elmorskou vlajkou. Ale spojenie kontinentu sa nekonalo. Oren, najmocnejšie z južných kráľovstiev, odrazilo útok silnou mágiou a vycvičenou armádou a Elmore sa nemohol zrovnávať so silou tejto armády odhodlanou chrániť svoje územie.

Rôzne južné kráľovstvá prosperovali pod vedením Orenu a začali formovať národ. Tieto kráľovstvá navzájom držali rovnováhu a boli silné a prosperujúce.

Episoda 19: Vznik Kráľovstiev

Vojny trvali niekoľko generácií a z chaosu vznikli prvé snahy o spojenectvo v Gracii. Muž menom Paris, s jeho vojenskou mocou a ohromnou silou priniesol jeho ľuďom slávu a vyhral mnoho bojov a obsadil územie v mene Beheima.

Paris sa stla legendárnym keď sa on a jeho armáda postavili proti zlomyseľným horalom z Quaseru. Tor, najsilnejší bojovník Quaseru, utŕžil v zúfalom boji od Parisa ťažkú ranu. Tor nikdy predtým neprehral súboj a legenda vraví že zranený Tor povedal, "Si skutočne človek? Taká sila, taká rýchlosť!"

Paris stál nad svojím nepriateľom a rozhladol sa po okolí a odpovedal, "Tak moc si želám zjednotiť toto územie... Statočný bojovník zo severu, prisahaj mi vernosť a spolu porazíme všetkých ktorí sa nám postavia."

A tak Paris viedol Rytierov Bieleho Sokola, Divokých Rytierov a teraz aj jeho novýchg spojencov horalov po území Gracie a dosiahol veľa vojenských víťazstiev. Územie Beheimu sa rozrástlo na päťnásobok svojej pôvodnej veľkosti a Paris vyvolal vzburu proti vznešeným a dosadol na trón.

Medzitým južné oblasti tiež prekypovalii aktivitou a mnohí boli zaskočení správami o nepokojoch medzi Graciou a Elmorom. Charizmatický vodca Raoul viedol svoju vlastnú kampaň na vytvorenie sily pod jeho vlajkou. Šikovný rozprávač Raoul neporazil nepriateľov zbraňami, ale slovami. Jeden z jeho prejavov vyzeral asi takto:

"Páni zeme! Čo nevidíte čo sa deje za našimi hranicami? Strašní nepriatelia sa rútia na nás kým sa tu rozprávame! Kráľovstvo Elmoru už dlho túži po našom bohatstve a čaká len na pravý moment na útok. A keď sa Gracia za morom rozhodne tiež zaútočiť, sme stratení! Nemáme inú možnosž ako zjednotiť sa pod spoločnou vlajkou a pripraviť sa na vojnu."

Raoul použil presviedčanie aby pevne spojil južné krajiny. Ale hrozba Elmoru nebola taká veľká ako sa zdalo lebo mali plno práce s povstaním orkov na to aby sa zamerali na Aden.

Bez ohľadu na to, Raoul najprv spojil sily s jeho lojálnym spojencom Innadril, a spolu tieto krajiny sformovali kráľovstvo Aden. Na rozdiel od Parisa Raoul viedol nekrvavú kampaň a zašiel na západ aby získal Giran a Dion.

V Orene sa Raoul po prvý krát stretol s odporom. Oren sa ustanovil za vodcu južných krajín a neprijal iného vodcu ako seba samého. Eventuálne sa tieto dve kráľovstvá začali škriepiť, ale Aden šikovne získal víťazstvo. Gludio, ktoré bolo svedkom tejto potyčky sa dobrovoľne rozhodlo pridať k Adenu a tým zavŕšil spojenie Adenu. Potom sa Raoul stal spojeneckým kráľom.

Episoda 20: Dediči územia

Coskoro po zjednoteni Adenu si Gracia podrobila svoje vlastne uzemie, ked zvysok opozicie, Hwuh, padol do ruk Parisovi. Paris spravil hlavnym mestom Arpenino a reorganizoval strukturu kralovstva.

Teraz mocny Aden dokazal ze je silny a nehodno sa s nim zahravat, ked sa uspesne ubranili utoku Elmoru. Po nahlej smrti Raoula sa zacala nova kapitola v historii Adenu. Elmore citil ze Aden je zranitelny a opakovane napadal severne casti Adenu. Raoulov nastupca, Trabis, dokazal odradit utocnikov, ale zomrel po nakazeni zahadnou chorobou. Dalsim v poradi na tron bol sestnast rocny Amadeo.

Ked sa to dopocul Paris, potesil sa, "Nebesa su naklonene nasej Gracii! Sestnast rocny kral? Toto bude pad Adenskeho kralovstva!"

No Paris kruto podcenil mladeho Amadea. Chlapec briliantne obranil masivny utok Elmoru a Paris citil ze jeho sanca porazit Aden sa stratila. Ignoroval rady vsetkych svojich radcov, vratane svojej pravej ruky, muza zvaneho Dillios, a spustil masivny utok na Aden po mori aj po susi.

Vysledok bol katastrofalny.

Asteir, vyhnany kral Elmoru sa pridal k Adenu, dlhorocnemu nepriatelovi jeho otca.

"Nemas v sebe kuska hanby? Mal by si sa nabodnut na svoj mec za to ze si sa pridal k nepriatelovi tvojho otca!" krical nahnevany Paris.

Asteir mu odpovedal, "O toho holobriadka sa postaram neskor, ale teraz si ty moja hlavna korist."

Bitka o Giran zvratila priebeh vojny, a vojska Gracie, porazene a demoralizovane, sa vratili do ich kraja. Parisova porazka vo vojne s Adenom na nom zanechala velku jazvu, lebo nikdy predtym nepoznal prehru. Paris neskor ochorel a zomrel.

Nastupca tronu Gracie bol muz menom Carnaria, o ktorom si mnohi mysleli ze nie je vhodny pre kralovstvo. Opozicny Cucarus vystupoval proti Carnariovi. Verny radca, Dillios, pomohol Cucarusovi ziskat popularitu u obyvatelov Gracie, a Carnaria rozdelil kralovstvo na dve casti. Severna a Juzna Gracia sa stali trpkymi nepriatelmi a ich spor ich znacne oslabil.

Toto boli vynikajuce spravy pre Amadea, a vyuzil prestavku vo vojne na posilnenie Adenu. Jeho snahou vstupili Aden, Elmore a Gracia do mierovej zmluvy a nastal krehky mier.

Episoda 21: Epilóg

Keď muž dokončil svoj príbeh, začalo už na obzore svitať. Dlhá noc uplynula a blížil sa úsvit. Z ohňa už nič neostalo okrem tlejúceho popola. Vyprávač si opäť zapálil fajku a zhlboka sa nadýchol.

"No, môj príbeh sa tu končí. S postupom času bude ale určite pokračovat. Kto vie, možno aj vaše mená budú raz v tomto príbehu..."

Začalo sa predierat slnečné svetlo a ja som cítil že mi niečo veľmi dôležité uniká. Dalo to dosť námahy nájsť môj stratený hlas a spýtať sa, "Kto ste? Prečo ným hovoríte tieto príbehy a odkiaľ ich vlastne viete?"

Muž sa bez slova postavil na nohy. Ako sa postavil, bol väčší! Vyzeral celkom normálne keď sedel, ale teraz bol obrovský, aspoň dvadsať stôp vysoký - a vrhal na nás všetkých tieň. Jeho obrysy ostali skryté pod kapucňou. Potom sa pomaly a potichu začal strácať... Dalo sa to popísať ako rozplývanie sa po okrajoch a potom sa vyparil v závane vetra, Bol preč ako prach.

Nič nám nepovedal, ale myslím že viem, kto to bol. Skrývanie svojej podoby a vyprávanie historiek rasám tohto sveta je presne to, čo by robil ten, čo tu bol od samého vzniku sveta. Možno práve ten, čo stvoril ľudí...

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

:-)

(D0|\/|1|\|1K, 9. 3. 2011 15:43)

Fakt pěkný, ale je to ho vážně dost musel si na tom dělat docela dlouho do to ho dle bych se já nepustil.

omg

(Lucifus, 14. 1. 2010 2:54)

omg ty si kokot ja sem treba v lineage nemel zadmy potize ani s chozenim naopak wow je na chozeni i celkove sracka treba to trapacky skakani no lol a ceny kdyz ses lama tak se ti zdaj prehnany

trpelivost

(jester, 25. 12. 2008 11:51)

ale ty ceny nejsou vubec prehnany to neni ze zabijes jednoho a ses 78 lvl to si musis nasetrit ruznymy zpusoby jako napr koupis za min prodas za vic .to neni jako prochazka ruzovim krajem to se musis snazit a bejt trpelivej